Hatáskörrel rendelkezik: polgármester
Eljárást megindító irat benyújtásának módja: –
Ügymenet leírása:
Abban az esetben, ha az állampolgárságot a köztársasági elnök a kérelmezőnek megadta, erről honosítási/visszahonosítási okiratot állít ki, melyet Budapest Főváros Kormányhivatala Állampolgársági és Anyakönyvi Főosztálya:
– hagyományos honosítási eljárás keretében szerzett állampolgárság esetén a kérelmező lakóhelye szerinti polgármesternek,
– egyszerűsített honosítási eljárás keretében szerzett állampolgárság esetén pedig a honosítási kérelemben megjelölt helyre, azaz vagy magyar külképviselet vezetőjének vagy a megjelölt település szerinti polgármesternek küldi meg.
Az anyakönyvvezető illetékes az eskü/fogadalomtétel szervezésére. Az eskütétel időpontjáról az anyakönyvvezető a honosítási/visszahonosítási okirat megérkezését követő 30 napon belül értesítést küld a kérelmezőnek. A szertartás ünnepélyes keretek között zajlik, melyre az eskütevő vendégeket hívhat. Ekkor az új állampolgárok átveszik honosítási/visszahonosítási okiratukat, személyazonosító igazolványukat és/vagy személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolványukat. Ezen a napon szerzik meg a magyar állampolgárságot.
Ügyintézéshez szükséges mellékletek:
– a kérelmező érvényes, személyazonosító igazolványa és lakcímkártyája
Eljárási illeték: nincs
Vonatkozó jogszabályok:
– 1993. évi LV. törvény a magyar állampolgárságról
– 125/1993. (IX. 22.) Korm. rendelet a magyar állampolgárságról szóló 1993. évi LV. törvény végrehajtásáról