Telefon: +36 1 8729 100
E-mail: hivatal@zuglo.hu
szeptember 24. vasárnap, Gellért

Településképi bejelentési eljárás

A településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 10. § (1) bekezdése alapján az önkormányzat polgármestere (főpolgármester) településképi bejelentési eljárást folytathat le – a 8. § (3) bekezdése szerinti kormányrendelet keretei között, településképi rendeletben meghatározott esetekben és módon – hatósági engedélyhez vagy az az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény (Étv.) 33/A. § szerinti egyszerű bejelentéshez nem kötött építési tevékenységek, reklámelhelyezések és rendeltetésmódosítások tekintetében.

Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testülete megalkotta a településképi bejelentési eljárásról szóló 25/2013. (V.27.) önkormányzati rendeletét.

A rendelet olyan – építésügyi hatósági engedélyhez nem kötött – építési tevékenységeket von be az eljárásba, melyek kihatással vannak a településképre. A rendelet célja a városkép megőrzése, alakítása, a városfejlesztési célok elérése. A rendelet biztosítja, hogy a településrendezési eszközök, az épített környezet védelme, az utcaképbe illeszkedés stb. követelményeinek az Önkormányzat érvényt szerezzen.

A településképi bejelentési eljárásra vonatkozó jogszabályok:

  • a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény
  • a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet
  • Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzat Képviselő-testületének a településképi bejelentési eljárásról szóló 25/2013. (V.27.) önkormányzati rendelete

Letölthető dokumentumok:

Korábbi tájékoztatók:

Megosztás

Hozzászólások lezárva.