Telefon: +36 1 8729 100
E-mail: hivatal@zuglo.hu

Spanyolországban tanultak a Varga Márton iskola diákjai

2022.05.07-14. között az ERASDG projekt keretén belül Spanyolországban a CIFEA intézmény szervezésében, Molina de Segura városában valósult meg a Gamification nevű workshop, melyen Közép-magyarországi ASzC Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium 2 tanulója és 1 tanára, valamint a Közép-magyarországi ASzC Táncsics Mihály Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium 1 tanára vett részt.

Az ERASDG projekt: Education Requires Application of SDGs 8 ország (Dánia, Hollandia, Románia, Spanyolország, Finnország, Lengyelország, Ausztria és Magyarország) részvételével megvalósuló Erasmus+ stratégiai partnerségi program, mely 2021. januárjában kezdődött. Az együttműködés legfontosabb célja, hogy 4 teljesen új pedagógiai megközelítést ismertessen meg a tanárokkal és a diákokkal, majd azokat valós szituációkon keresztül próbálják ki.

A projekt első lépése volt, hogy a tanárok megismerjék egy 1 hetes képzés keretében ezeket az újszerű gyakorlatokat és az ehhez kapcsolódó módszer és eszköztárat.
A résztvevő 8 ország 4 csoportban dolgozik, így Magyarország Dániával közösen tanulta meg, majd tesztelte az Innovation Camp elméletét, így a gyakorlatba ültetve a tudást, a Közép-magyarországi ASzC Táncsics Mihály Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium 22 diák részvételével szervezett workshopot, ahol a tanulók a tangazdaság, Floch-puszta fenntarthatóbb működésére kerestek, a helyi közösség számára is hasznos megoldásokat.

A központ képviseletében a budapesti Közép-magyarországi ASzC Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium diákjai, Juhász Csaba és Márton Szilárd utaztak Spanyolországba, ahol közel 20 külföldi diáktársukkal dolgozhattak együtt. Mivel Spanyolország Murcia régiója folyamatosan küzd a vízhiánnyal, a csoportok a projekthét alatt játékos feladatokon keresztül ismerkedtek a környezeti problémákkal és próbáltak meg megoldást keresni a kihívásban szereplő gazdaság számára.

A projekt fiatal résztvevői hamar megtalálták a közös hangot és vegyes csapatokban dolgozva rengeteget tanultak és fejlődtek. A tanárok feladata volt a diákok munkájának monitorozása, hozzáállásuk és teljesítményük napról-napra való értékelése, a módszerek tökéletesítése érdekében.

Fotó: Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium

„A program során észre lehetett venni, hogy a csapatokban voltak nyitottabb és kevésbé nyitott tanulók is, azonban a játékos módszertannak köszönhetően a hét végére mindenki megtanult együttműködni a csapattársaival. A különböző játékok során a résztvevők lehetőséget kaptak arra, hogy felismerjék a csapattársaik erősségeit és gyengeségeit, amik alapján a lehető legjobb összhangban tudtak a későbbiekben együtt dolgozni. A foglalkozások alkalmával különböző készségek fejlesztésére is van lehetőség, ami nagyban növeli a tanulók aktivitását, együttműködését, részvételi hajlandóságát. A kihívások és a napi illetve heti szintű értékelése a csoportoknak olyan légkört eredményez, amelyben a tanulók akarva akaratlanul szeretnének előkelőbb helyen végezni a többiek előtt. Ez a tanárok számára megteremti azt a lehetőséget, hogy könnyedebb módon közvetíthessék a tudást a diákok felé.” – mondta Szalay Péter az ERASDG projekt egyik koordinátora.

Az ERASDG projekt egyik erőssége, hogy a modern tanítási módszerek bemutatása mellett, életre szóló élményekhez juttatja az európai agárszakképzésben tanuló fiatalokat, akik nemcsak új dolgokat tanulhatnak és idegen nyelven kommunikálhatnak, de elkezdhetik kialakítani szakmai kapcsolatrendszerüket és hosszútávra szóló barátságokat is köthetnek.

Megosztás

Hozzászólások lezárva.

Tartalom | Menü | Akadálymentes gomb