Telefon: +36 1 8729 100
E-mail: hivatal@zuglo.hu

Még több parkolási kedvezményt kapnak a zuglóiak

A képviselő-testület rendkívüli ülésen módosította Zugló parkolási rendeletét és határozta el, hogy konstruktív javaslatokkal segíti a fővárosi parkolási szabályzat egységesítését. Ezen túlmenően a képviselők döntöttek továbbá támogatások odaítéléséről, bérleti szerződés módosításáról és bérlőkijelölési jog átruházásáról is.

Az ülés kezdetén Horváth Csaba polgármester (MSZP) kérésére a testület egy perces néma felállással adózott a kerülethez több szállal is kötődött Szűcs Lajos válogatott labdarúgó és a zuglói német kisebbségi önkormányzat közelmúltban elhunyt vezetője, Timler Lajosné emléke előtt, akik példamutatásukkal kiváltották az emberek tiszteletét és elismerését.

Módosították a parkolási rendeletet

A képviselő-testület módosította Zugló parkolási rendeletét. A változtatás szerint a jövőben új kerületi díjköteles várakozási zóna megnyitása előtt egy hetes tesztüzemet működtetnek. Az elindulás első hétében pedig nem lehet pótdíjat kiszabni.

Módosult még az is, hogy az augusztus 1-től fizetőssé vált övezet határán lakók az átparkolások miatt díjmentesen várakozhatnak az állandó lakóhelyük menti fizető zónában.

Az új szabályzó lehetőséget ad arra is, hogy a több járművet birtokló állandó lakosok és a tartózkodási hellyel rendelkező albérlők is igényelhessenek parkolási kedvezményt.

Bővült továbbá az intézményi parkolási kedvezményt igényelhetők köre is, egyebek mellett bekerültek a jogosultak közé a nem állami fenntartású köznevelési intézmények is.

Az is újdonság, hogy a jövőben negyedéves intézményi várakozási hozzájárulást bármilyen típusú intézményi parkolási engedély mellé lehet igényelni.

Lényeges változás még, hogy a jövőben az évenként kettőnél többször rendszámot, vagy zónakódot tévesztőknek nem kell pótdíjat fizetni.

Rozgonyi Zoltán, a Fidesz frakció vezetője felszólalásában azt mondta, a javaslattal egyetért, azonban hiányolja, hogy a zuglóiak ingyenes parkolása nincs benne az előterjesztésben.

Horváth Csaba válaszában jelezte, hogy a kerület lakóit napi egy óra ingyenes parkolásra jogosító rendelet a következő ülésen kerül a testület elé.

Fotó: Balogh Róbert

Rákos-patak revitalizációja

A képviselő-testület eredményesnek nyilvánította a Rákos-patak Egressy út – Mogyoródi út közötti szakaszának revitalizációjára kiírt nyílt közbeszerzési eljárást és a tender győztesének a Wastl Élelmiszeripari és Kereskedelmi Kft.-t (Wastl Kft.) jelölte meg.

A testület a Rákos-patak kijelölt szakaszának természetközeli állapotba hozásához július elején írta ki a feltételes közbeszerzési pályázatot, amely iránt nyolc cég mutatott érdeklődést. Határidőre csak a Wastl Kft. nyújtott be ajánlatot, amelyben nettó 358, 2 millió forintért vállalta a kivitelezést.

A vitában Szabó Rebeka alpolgármester (P) sajnálatosnak nevezte, hogy csak egy cég pályázott. Rozgonyi Zoltán úgy vélte ott hiba van a tenderben, ahol nyolc érdeklődőből csak egy pályázik. Victora Zsolt képviselő (Magyar Kétfarkú Kutya Párt) pedig a Fideszes politikussal egyetértve azt kérdezte, hogy rendelkezik-e megfelelő referenciákkal a tendergyőztes cég.

Horváth Csaba azt mondta: a járvány alatti leállás miatt több jelentkezőre számított. Szakértői vélemény szerint a győztes vállalkozás megfelelt a pályázati előírásoknak és képes elvégezni az elmúlt 30 év legnagyobb környezetvédelmi beruházását Zuglóban.

Fotó: Balogh Róbert

Támogatási megállapodások

A testület 2024-ig szóló együttműködési megállapodást írt alá az Éless-Szín Alkotó- és Előadóművészeti Közhasznú Nonprofit Kft.-vel. A szerződés értelmében az önkormányzat az idén két nagyszínházi és két kamara előadás megtartására 1 125 000 forint, míg 2021 és 2024 között évi 2,5 millió forint térítési díjat fizet a színtársulatnak évi öt nagyszínházi és négy kamara előadásért.

A képviselő-testület kérelmére együttműködési megállapodást kötött a TündérPakk Közhasznú Alapítvánnyal, és terhei enyhítésére csökkentette a kerület szociálisan rászoruló lakóit ruha-, élelmiszer- és tisztítószer adományokkal is segítő szervezet önkormányzati tulajdonú raktárának a bérleti díját.

A testület ahhoz is hozzájárult, hogy az önkormányzat a 2020-2021-es tanévre meghosszabbítsa a Budapesti Metropolitan Egyetem Egressy úti campusának bérleti szerződést. A kerületi tulajdonú épület bérleti díját pedig az értékbecslő javaslatától eltérően – a tanév végéig – havi 2,5 millió forintban állapították meg.

Rozgonyi Zoltán bejelentette, frakciója nem támogatja az előterjesztést, mert az jelentősen eltér a piaci ártól, az értékbecslő ugyanis havi 6,2 millió forintos bérleti díjat állapított meg, az előterjesztésben viszont csak 2,5 millió szerepel. Amennyiben ennyiért adják ki az épületet a testület hűtlen kezelést követ el. Vida Attila képviselő (LMP) úgy fogalmazott, hogy a bérleti szerződés az előző ciklus egyik újabb nemkívánatos öröksége. Egy hónapos átmeneti időszakra támogatja az ár alatti hasznosítást, azonban azt követően valós bérleti díjat kell kérni, mert az egyetemen térítéses oktatás folyik.

Horváth Csaba kijelentette, a városvezetés nem akarta ellehetetleníteni az oktatást, ezért tett javaslatot a kedvezményes bérleti díjra, amely csak a tanév végéig szól, utána a piaci ár felé fog elmozdulni.

A testület bérlőkijelölési jogot adott a Zuglói Egészségügyi Szolgálatnak egy kétszobás önkormányzati tulajdonú bérlakásra. Dr. Nagy András Csaba, a ZESZ igazgató főorvosa júniusban kérte a városvezetést, hogy egyik jól képzett munkatársa megtartásához biztosítson bérlakást. Miután a Lakáshasznosítási Osztály által felajánlott ingatlan nem volt használható állapotban, a ZESZ vállalta, hogy saját költségén elvégzi a szükséges felújítást.

A testület arról is határozott, hogy segíti a fővárosi parkolási rendelet egységesítését és azt kéri Budapesttől, hogy a hét minden napján legyen ismét fizetős a városligeti parkolási zóna. A Stefánia út – Semsey Andor utca – Francia út – Kerepesi út – Ifjúság útja által határolt területen pedig hosszabbítsák meg a napi üzemidőt.

Rozgonyi Zoltán jelezte, hogy a Fidesz nem támogatja a hétvégi parkolási díj bevezetését, mert szerintük az ellentétes a zuglóiak érdekével. A díjfizetős parkolás helyett pedig a korlátozott várakozási övezet kialakítását javasolják, ami kiszűri a P+R parkolókat.

Megosztás

Hozzászólások lezárva.