Telefon: +36 1 8729 100
E-mail: hivatal@zuglo.hu
augusztus 21. hétfő, Sámuel

A zuglói önkormányzat ragaszkodik a környezetvédelmi hatástanulmány elvégzéséhez a Közlekedési Múzeumnál

Zugló vezetése aggodalommal értesült arról, hogy a kormányhivatal nem tartja szükségesnek környezeti hatásvizsgálat lefolytatását a Városligetben zajló Közlekedési Múzeum újjáépítése és mélygarázs létesítése miatt. A kormányhivatal szerint ezeknek az építkezéseknek nincs jelentős környezeti hatása.

Szabó Rebeka, az önkormányzat környezetvédelemért felelős alpolgármestere is kérte korábban a kormányhivatalt az eljárás lefolytatására, mivel véleménye szerint az építkezés hatással lehet a Városliget és környéke talajvíz-viszonyaira, a lég- és zajszennyezés pedig a környék lakóinak életére lehet ártalmas.

Jelen határozatának indoklásában maga a kormányhivatal is elismeri, hogy egyelőre sem az építkezés során alkalmazott technológia, sem a későbbiekben alkalmazandó légkezelő berendezések üzemelése nem ismert, mégis kijelenti, hogy ezeknek nem lesz jelentős hatása.

A Városliget peremén zajló építkezés a környéken lakó polgárokat is aggasztja, több társasház közös képviselője kéri a Városliget Zrt-t az épületek állapotvizsgálatának elvégzésére is. Környezetvédelmi hatástanulmányt kért a Levegő Munkacsoport is a munkálatok, valamint a Hermina garázs építése miatt.

Időközben a közbeszerzési értesítőből az is kiderült, hogy bontás közben módosították az új Közlekedési Múzeum terveit, amely a tervezettnél 13%-kal nagyobb méretet, újratervezett közműveket és nettó 200 millió forinttal megdrágult tervezési költséget is jelent.

Az új favédelmi terv készítése is arra utal, hogy a megnövekedett szintterület még több fát sodorhat veszélybe. Zugló Önkormányzata ezért fellebbez a kormányhivatal határozata ellen, és kerületi polgárai érdekében továbbra is kéri a környezeti hatásvizsgálat elvégzését.

A Városliget Zrt. az MTI-hez eljuttatott közleményében reagált a XIV. kerületi önkormányzat fellebbezésének hírére. A Városliget Zrt. közleményében az áll: azt, hogy a múzeumnál tervezett munkálatok nem jelentenek kockázatot, a kormányhivatal is megerősítette határozatában, miután az építkezéshez kapcsolódó előzetes vizsgálati dokumentáció megállapításai alapján nem rendelt el további vizsgálatokat. Az előzetes vizsgálati dokumentációt a komoly referenciákkal és szakmai tapasztalattal rendelkező FTV Geotechnikai, Geodéziai és Környezetvédelmi Zrt. készítette, amely teljes körűen vizsgálta a Közlekedési Múzeum rekonstrukciójának városképvédeelmre, természetvédelemre, talajra, felszíni és felszín alatti vízre, zajra, rezgésre, levegőminőségre és hulladékgazdálkodásra gyakorolt hatásait.
Úgy fogalmaztak: ismételten szeretnék megköszönni Zugló önkormányzatának és Szabó Rebeka alpolgármesternek, hogy ráirányították a figyelmet a projektre, a Városliget “régóta esedékes, történelmi jelentőségű” megújítására, illetve arra is, hogy a tervezett fejlesztésekhez kapcsolódóan a cég “mindig a lehető legfelelősségteljesebben” jár el.

Álláspontjuk szerint ezt alátámasztja a http://www.kormanyhivatal.hu/download/b/2a/f2000/36856_1_2016.zip webcímen elérhető, csaknem ötszáz oldalas dokumentáció is.

A Városliget Zrt. megismételte, a Közlekedési Múzeum új épülete a jelenleginél kisebb alapterületen épül fel, ennek és a mostani felszíni parkoló megszüntetésének köszönhetően “több ezer négyzetméternyi zöldfelületet” kapnak vissza a parkhasználók. A hatályos városligeti építési szabályzattal összhangban folytatott tervezésnél a térszint alatti kiállítótereket növelték meg, így “a parkrehabilitáció során érintett fák számában sincs változás”. A korábbi tájékoztatás szerint a városligeti építkezéseknél “egyetlen egészséges fát sem vágnak ki”.
Hozzátették, hogy a Liget Budapest projekt valamennyi építési munkálatát a legismertebb környezettudatos épületminősítési rendszer (BREEAM) követelményei alapján tervezték, ennek köszönhetően az új épületek alacsony környezetterhelésű anyagokból készülnek majd, így garantált azok energiatakarékos üzemeltetése is.

Megosztás

Hozzászólások lezárva.