Telefon: +36 1 8729 100
E-mail: hivatal@zuglo.hu

A Bosnyák téri piac kereskedőivel vitáztak az új piac terveiről

A Bosnyák térre tervezett új piacról tartott prezentációt és szakmai egyeztetést az önkormányzat a piac üzemeltetőinek és kereskedőinek. Az egyeztetésen megjelentek főként a vevők parkolási lehetőségéről, az új piac elrendezéséről és méretéről, illetve az építkezés időtartamáról érdeklődtek, de kérdeztek a beruházás fedezetéről és a kivitelezés alatti ideiglenes piacról is. 

 

A felszólaló kiskereskedők közül néhányan annak az aggodalmuknak adtak hangot, hogy szerintük kevés lesz a parkolóhely, míg mások amellett szólaltak fel, hogy nagyban javítaná a versenyképességüket, ha a vásárlók ingyenesen parkolhatnának. Több árus is azt kérte, hogy legyen ingyenes a parkolás alkalmazottaik számára is, különben a parkolási díjat csak áremeléssel tudják kitermelni.

A fórumon megjelenteknek a Bosnyák téri új piac építészeti terveivel Madosfalvi Zoltán, a Lima Design Kft. tulajdonosa, és Vékony Tamás építész tartott tájékoztatót.  Az előadók szavaiból kiderült, hogy a 7000 négyzetméter alapterületű épületnek öt bejárata lesz. Magját a kétszintes, felül ablakokkal ellátott, világos, 162 asztallal ellátott napidíjas elárusító rész képezi. A tágas térben e köré szerveződnek szigetszerűen, funkciócsoportonként az utcában elhelyezett üzletek, melyek között lesznek vegyes élelmiszer, állateledel, virág-és húsáruüzletek, valamint zöldség-gyümölcs, savanyúság és halárusító helyek, illetve lesz büfé, borkimérés és állatorvosi pont is.

Fórum a Városközpontról

Az ismertetőből a jelen lévők azt is megtudhatták, hogy a piacot is magába foglaló önkormányzati Városközponthoz tartozik majd egy 3100 négyzetméteres mélygarázs is, melynek egyik részében 350 autó fér el, míg a külön bejáratú másik részében a piac kiszolgálását végzik. Ide érkeznek majd az áruszállító járművek, itt működnek a hűtőkamrák és tároló helyek, illetve innen szállítják a termékeket lifttel az eladótérbe.

Horváth Csaba polgármester a kérdésekre válaszolva hangsúlyozta: az önkormányzat célja, hogy az új vásárcsarnokban a régi bérlők számára a stand bérleti díja csak az infláció mértékével lehessen magasabb, mint a fejlesztés megkezdése előtt volt. Az építkezés alatt az árusok ideiglenes helyen folytathatják tevékenységüket.

A polgármester jelezte, hogy Bosnyák utcát nem érinti a befektetői beruházás, azonban a közterület megújul, a korábbinál zöldebb, hangulatosabb lesz, kulturáltabb formában továbbra is itt működhet a hétvégi vegyes piac.

Fórum a Városközpontról

Horváth Csaba arra is kitért, hogy a piaci hagyományokat megőrző, csarnokszerű új piac a korábbinál sokkal komfortosabb lesz. Az elárusítóhelyek modern árufeltöltő rendszert kapnak, az épület télen fűthető, nyáron pedig hűthető lesz. Azzal, hogy a piac, az Önkormányzat és az orvosi szakrendelő egy épületkomplexumba kerül, évi 200 millió forintos üzemeltetési költségmegtakarítás keletkezik. A beruházást az önkormányzat 5,2 milliárd forintos saját erőből és hosszúlejáratú hitelből kívánja fedezni.

A polgármester beszélt a Bosnyák tér szomszédságában épülő vásárlóutcáról, amely szintén jó lehetőségeket tartogat például azoknak a vállalkozásoknak, amelyek eddig nagy alapterületen működtek és nem kifejezetten piaci szolgáltatást nyújtottak.

A parkolóhelyek kérdéskörére térve Horváth Csaba kifejtette: az önkormányzati és a magánerős beruházással mintegy 1500 felszín alatti parkolóhely létesül, ami a számítások szerint elegendő lesz a piacot, a rendelőt, a Polgármesteri Hivatalt és az egyéb létesítményeket felkeresők kiszolgálására. A parkolni viszont csak térítés ellenében lehet majd. Az építkezés legjobb esetben 2023 elején indulhat meg.

Fórum a Városközpontról

Nagy Péter, az önkormányzat főtanácsadója elmondta: az új piac alapterülete nagyobb lesz a jelenleginél. Az építkezés 24 hónapot vesz majd igénybe, melynek megkezdése előtt fél évvel a BUDAPEST VÁSÁRCSARNOKAI Piacokat, Üzletközpontokat és Vásárcsarnokokat Üzemeltető Kft. (BUDAPEST VÁSÁRCSARNOKAI Kft.) értesíti a bérlőket. Ezen idő alatt épül fel az konténeres ideiglenes piac, ahová az árusok átköltözhetnek. Az új piacon a boltok kiépítése a bérlőkkel történő egyeztetés alapján valósul meg az egyedi igények figyelembevételével.

Földes Tamás, a BUDAPEST VÁSÁRCSARNOKAI Kft. igazgatója felszólalásában kiemelte támogatják az új piac és a városközpont létrejöttét. A tapasztalatuk ugyanis azt mutatják, hogy hasznos a kiskereskedelemmel szolgáltatásokat párosítani, mert annak pozitív hatásai vannak.

Az igazgató szerint jogosak azok az igények, hogy a kiskereskedelmi üzletet bérlők alkalmazottai autóval érkezhessenek a munkahelyükre, a szolgáltatást igénybevevő vásárlók pedig gépkocsival érjék el a céljukat.

Fórum a Városközpontról

Földes Tamás aláhúzta: az ideiglenes piaccal kapcsolatban megfogalmazták azokat a követelményeket, amelyeket az induláskor biztosítani kell. A vásárcsarnokban működő vállalkozókkal élő szerződésük van. Ezek addig hatályosak, míg az ideiglenes piac, illetve az új boltok megnyitása nincs napirenden.

Az igazgató úgy fogalmazott, azzal az elvvel egyetért, hogy az új létesítményben a bérleti díjak a jelenlegitől csak az infláció mértékével legyenek magasabbak, azonban ár kialakításánál figyelembe kell venni a működési költségeket is.

Földes Tamás bejelentette a fórumon elhangzottakat is figyelembe véve a még tisztázatlan kérdések kompromisszumos rendezésére kisebb lépésekben haladó, de intenzív tárgyalásokat kezdeményez az új piac ügyében az önkormányzattal.

Megosztás

Hozzászólások lezárva.

Nagyítás
Kontraszt