Fejlesztés előtt az M1 metró, kontinensünk első földalatti vasútja, a világörökség része – tudtuk meg a BKK-tól.
Új járműveket szereznek be a mostani 40 évesek helyére, mindkét irányban meghosszabbítják a vonalátt. Az új szerelvények – az elfogadásra váró tervek szerint – egyterűek, légkondicionáltak, nagyobb belmagasságúak, 4 méterrel hosszabbak és halkabbak lesznek. Első ütemben a meghosszabbított vonal az autópálya szervizútja mentén halad a Kassai térig, a második ütemben a felszínen folytatódik. Az M1 metró eléri majd a külső körvasutat, ahol nagy befogadóképességű P+R parkolót alakítanak ki. A belváros felé, a Vigadó irányába is meghosszabbítják az 1-es metró vonalát. Ezzel együtt kitűzött cél, hogy könnyebben elérhető legyen az 1-es villamos. A Kacsóh Pongrác úti tervezett állomásnak két kijárata lesz a villamoshoz és az állatkerthez. Liftek beépítésével teszi akadálymentessé a vonalat. A stratégiai tervezési feladatokat uniós források felhasználásával a BKK – nyílt közbeszerzési pályázaton kiválasztott – hazai tervezőirodák bevonásával végezte el.