Telefon: +36 1 8729 100
E-mail: hivatal@zuglo.hu

Ügyintézés rendkívüli helyzetben – érzékenyítő órákkal

Egy látássérült nem tud sorszámot húzni, nyomtatványt kitölteni. Nem látja, hogy melyik ablak merre van, nem tudja, merre menjen, ha kérdésére azt a választ kapja, hogy arra, vagy ott – ilyen praktikus, életszerű ismeretekkel gazdagodtak a Bácskai utcai ügyfélszolgálat dolgozói.

Sőt, sokszor a taktilis jelzés sem elegendő számukra, hiszen abból még nem tudják, hogy hányas ablakhoz merre menjenek. A Vakok és Gyengénlátók Közép-Magyarországi Regionális Egyesületének két közösségi civil szervezője, Kiss Márta és Tanai Csaba tartott érzékenyítést, szemléletformálást az ügyintézőknek.

Bár már 2019-ben is volt egy ilyen program az ügyfélszolgálaton, és a munkatársak ellátogattak a Vakok Állami Intézetébe is, Gáspárné Udvardi Rita azt mondta, jó, hogy pár évente felfrissítik a tudásukat. Hozzájuk havonta 1-2 látássérült ember megy ügyet intézni, és már jól tudják, például azt is, hogy a látássérült belekarol az emberbe, vagy hogy finoman megérintik az ügyfelet, ha hozzájuk beszélnek.

Fotó: Balogh Róbert

Márta és Csaba az előadásra speciális szemüvegeket is vitt, amelyeket felvéve különböző betegséggel küzdő látássérültek szemszögéből szemlélhették a világot, sőt, Horváth Csaba polgármester kipróbálta, milyen, ha valaki vakon próbál ügyet intézni. Mint fogalmazott, ami a látó embereknek természetes, mint például a tájékozódás, az a látássérülteknek kihívást jelent, ezért fontos, hogy akár kérés nélkül is segítsük őket. Az ügyfélszolgálaton dolgozó kollégáiról elmondta, egyébként is érzékenyek szociálisan, az ilyen programok pedig abban segítenek, hogy még jobban megkönnyítsék a sérült emberek mindennapjait. Hozzátette: a Bácskai utcai az egyetlen ügyfélszolgálati iroda, amire nem érkezik panasz.

Megosztás

Hozzászólások lezárva.

Nagyítás
Kontraszt